فیلم بهتر

برای بهتر دیدن فیلم‌های بهتر...
  • ۰
  • ۰

چگونه نسل آینده خود را تربیت کنیم!؟

 

 

 

اطلاعات فیلم

 

  ◀کارگردان: دین دبلیس

  ◀سال ساخت: 2014

  ◀زمان: 102 دقیقه

  ◀ژانر: اکشن- ماجراجویی- خانوادگی- کمدی- فانتزی

  ◀کشور سازنده: امریکا

  ◀فروش: 176,900,486 دلار

 

خلاصه فیلم

 

«چگونه اژدهای خود را آموزش دهید ۲» چند سال پس از وقایعی که در قسمت اول بازگو شده بود اتفاق می‌افتد. در دهکده کوچک وایکینگ‌ها حالا نه تنها به گرمی از اژدهاها استقبال می‌شود، بلکه اژدهاها اصطبل‌هایی دارند که مخصوص آنها ساخته شده است. استوئیک تنومند (با صداپیشگی جرارد باتلر) کماکان بر دهکده ریاست می‌کند، اما در تلاش است پسر کله شقّش هیکاپ (با صدای جِی باروچل) را متقاعد کند تا مسند ریاست را به دست گیرد. هیکاپ خودش را فرد مناسبی برای رهبری انسانها نمی‌داند و ترجیح می‌دهد با اژدهایش بی دندان به این طرف و آن طرف پرواز کند، مانورهای هوایی انجام دهد و قلمروهای جدیدی کشف نماید. نامزد و احتمالا همسر آینده‌اش استرد (با صدای امریکا فِرِرا) بر این باور است که او خودش را دست کم می‌گیرد.

هیکاپ به گشت و گذار در دنیای اطراف می‌پردازد، به گروهی از شکارچیان اژدها برمی‎خورد که به او خبر می‌دهند یک فرمانروای ظالم به نام دراگو (با صدای جایمِن هانسو) در حال جمع آوری یک ارتش اژدهاست. هیکاپ با این اعتقاد که گفتگوی مسالمت آمیز آتش طمع دشمن برای حمله را فرو خواهد نشاند، بر خلاف دستورات صریح پدرش تصمیم می‌گیرد به دنبال دراگو بگردد. اما اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رود و هیکاپ اسیر کمین یک اژدها سوار درنده خو به نام والکا (با صدای کیت بلانشت) می‌شود، کسی که وقتی هویتش آشکار می‌شود، باعث می‌شود مرد جوان در اولویت‌هایش تجدید نظر نماید.

 

جامعه هدف

 

 کودکان بالای هفت سال و تمامی گروه ها

 

مفاهیم مرتبط

 

 حماسه

 شکوفایی

 پیروزی

 خوف و رجا

 عاطفه

 صمیمیت

 خانواده

 

بررسی و نقد

 

  نکات مثبت

 

  چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 سعی کرده است در ادامه قسمت اول خود غنا و گسترش بهتری به داستانش بدهد این داستان که محتوایی حماسی و در عین حال عاطفی دارد همچنین سعی کرده است در خلال پیام ها و قالب های خود دوستی؛ وفاداری و خانواده را با خود در پی داشته باشد. هرچند این قسمت نسبت به قسمت قبل تاریکتر است اما سعی کرده است شادی و نشاط و امید را هم فراموش نکند. ساخته های اخیر در زمینه پویانمایی در جهان نشان می دهد این هنر یا به عبارت بهتر این گونه فیلم سازی به اندازه ای پیشرفت کرده است که گاهی اوقات تفاوت یک کاراکتر انیمیشنی با یک انسان واقعی دشوار می شود و این انیمیشن یکی از پیشرفته ترین فناوری های انیمیشن سازی رابا کیفیت بسیار عالی به نمایش گذاشته است. تاکید بر شکوفایی استعداد های درونی افراد به خصوص نوجوانان که مخاطبان اصلی پویانمایی ها هستند از دیگر نکاتی است که در این اثر قابل مشاهده است. از نکات قابل اشاره پرداختن به عواطف و احساسات انسانی است در این فیلم احساسات میان کاراکتر ها و روابط صمیمی  و دوستانه ای که بین آن ها برقرار می شود به نظر نگارنده تا حد بسیار زیادی موفق بوده است و در زمینه خود تاثیر گذاری لازم را اشته است درپایان نباید از توجه این فیلم به خانواده هم ذکری به میان نیاورد چرا که پرداختن به خانواده هر چند اندک در زمانه ما غنیمت است.

 

◀نمره مثبت 4+

 

 نکات منفی

 

 چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 نسبت به مجموعه شماره یک خود تصاویر خشن بیشتری دارد که مقداری از جنبه خانوادگی آن که به عنوان یک نکته مثبت از آن یاد شده بود می کاهد. همچنین نسبت به مجموعه قبلی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم مجموعه تاریکتری را به نمایش می گذارد و موردی که در اکثر فیلم ها هست و ظاهرا گریزی از آن وجود ندارد. نکته دیگر بحث سبک زندگی است؛ زندگی مردمان آن سرزمین ها  بر اساس آموزه های خودشان است روابط آزاد مردان و زنان و عدم رعایت حد و حدودی که ما براساس سبک زندگی خودمان در کشورمان داربم از نکات بارز این فیلم است. نکاتی از این دست در اینگونه فیلم ها تا دلتان بخواهد مشاهده می شود ما می توانیم حتی از وجود خدا وند هم در این فیلم سوال کنیم خدا کجای داستان ماست خدایی اصلا وجود دارد یا قهرمان ماییم ما باید خود را شکوفا کنیم و دنیا را بگیریم این ماییم که همه چیز را می سازیم  در واقع انسان به سازنده و تغییر دهنده جهان تبدیل می شودو انسان گرایی یا اومانیسم در فیلم موج می زند از یک رو این موضوع به خودی خود مذموم نیست اما هرگاه خدا در این بین بی تاثیر شود و رد پای پروردگار در هیچ جای داستان دیده نشود باعث نایدیده گرفتن خدا از ماجرا و داستان ما می شود در واقع به زبان ساده خدا کاره ای نیست و این انسان است که با کمک اژدها که خود از نماد های صهیونیستی و فراماسونری به حساب می آید فاتح میدان می شود. هم چنین ترس زدایی و برقراری رابطه عاطفی و صمیمانه هیگاپ با یک اژدها محور داستان قرار می گیرد که ریشه در همین اعتقادات دارد. پس باید توجه نمود استفاده ها از چنین آثاری برای مصرف داخلی کشور و برای کودکان و نوجوانان ما کمترین تبعاتی که می تواند داشته باشد این است که باعث ایجاد تناقض در ذهن کودکان ما  می گردد.

 

◀نمره منفی -2

 

نمره نهایی2

شما می توانید این پویانمایی را از اینجا دانلود نمایید

نظرات (۴)

  • مسعود حسنلو
  • سلام

    بی نهایت از سایتتون و مدل کارتون لذت بردم
    ان شاءالله که تو این مسیر ثابت قدم باشید

    نقدتون بیشتر شبیه نقد گوشی موبایل بود :|  

    " نکاته منفی ، نکاته مثبت .. "


    :|
    سلام فیلم دوبله فارسی
    لطفا نقد ها را بیشر کنید و پخش انلاین کامل فیلم رو قرار دهید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    پایگاههای مفید در حوزه نقد تربیتی فیلم