فیلم بهتر

برای بهتر دیدن فیلم‌های بهتر...
  • ۱
  • ۰

بد بهتر



 خلاصه فیلم: ═══════════════════════════════

    در سالنی که پر است از کتاب‌های زندگی انسان‌ها، مردی با چهره شکسته روی صندلی چرخدار نشسته و به دنبال کتاب زندگی خود می‌گردد. سپس کتاب را یافته و آن را باز می‌کند. آن‌گاه صفحه‌ای که در آن حادثه رخ داده و موجب صندلی‌نشین‌شدنش شده را پیدا کرده، و آن را جدا می‌کند. در زمانی که دارد صفحه را جدا می‌کند، نوشته‌های سایر صفحات تغییر می‌کند و صورت شکسته مرد، جوان می‌شود. یعنی در آن حال، تقدیرات دارد عوض می‌شود. پس از جدا شدن صفحه، او دیگر صندلی‌نشین نیست و می‌تواند بایستد. اما لحظه‌ای بعد قلب او می‌گیرد و به زمین می‌خورد. این درحالی است که روی کتاب سال تولد را 1948و سال مرگ را 2031 نوشته بود که یعنی بیش از 80 سال می‌توانست عمر کند ولی با این کار عمر خود را کوتاه کرده است. 

 جامعه هدف: ═══════════════════════════════

    نوجوان و جوان

    تحصیل‌کرده

 مفاهیم مرتبط با فیلم: ═══════════════════════════

   ◀ تقدیر الهی

    رضایت

    صبر

    جبر و اختیار

 ارزش‌های بازنمایی شده در فیلم: ══════════════════════

 ارزش اسلامی:

   ◀ صبر و رضایت در مقابل قضا و قدر الهی: باید به تقدیر الهی راضی بود و مشکلات و سختی را پذیرفت. زیرا ممکن است یک مصیبت، مانع بروز مصیبت بزرگ‌تر شود. فیلم به صورت نمادین است و خیلی زیبا و غیر مستقیم حرف خود را می‌زند، لذا به نظر می‌رسد که موثر باشد.

   ◀ نمره مثبت به فیلم (از 0 تا 10+): 9+

 ارزش غیراسلامی:

   ◀ جبرگرایی: ممکن است در نگاه افراطی یا انحرافی، مخاطب گمان کند که سرنوشت انسان معلوم است و هیچ اختیاری در این رابطه ندارد. اما باید مفهوم «لاجبر و لا تفویض بل امر بین الامرین» تبیین شود.

البته این مفهوم طوری بازنمایی شده است که تاثیر منفی نداشته باشد، چون موضوع فیلم برای گذشته است، نگاه جبرگرایی تاثیر زیادی ندارد.

   ◀ نمره منفی به فیلم (از 0 تا 10-): 1-

آیا حضور خداوند در فیلم ملموس است؟

   ◀ خیر، فیلم در فضای غیر الهی ساخته شده، ولی می‌تواند در فضای اسلامی و با حضور خداوند، بازتولید شود.

 آیه و روایت مرتبط با فیلم 

   ◀ عَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (سوره بقره، 216)

چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید ، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید ، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا می داند ، و شما نمی دانید.

 نمره نهایی فیلم از نظر تربیتی: 8

نظرات (۳)

  • امین اسلامی
  • سلام
    کار خیلی قشنگ و خوبی انجام می دید
    ان شا الله خداوند اجرتون بده و توفیق داشته باشید که ادامه بدید
  • سوده همدانی
  • سلام
    ممنون از ایجاد چنین سایت خوبی
    خدا به کارتون برکت بده
     به نظر من علاوه بر محتوای تربیتی فیلمها، جنبه هنری هم باید دارای اهمیت بیشتری در امتیاز دهی به فیلمها باشه برای همین به نظر من مثلا فیلم بدبهتر نباید امتیاز 8 بگیره.
    سلام و خدا قوت...
    واقعا متشکرم بسیار عالی بود..:-)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    پایگاههای مفید در حوزه نقد تربیتی فیلم